TomTom Start 60 M Europe

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 68 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom Start 60 M Europe op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

ikke en ikke 06-12-2014
Geschreven voor: TomTom Start 60 M Europe

Na de go 60 nu de start 60 van TomTom . Het installateren van het stuur programma van Home naar My drive ging niet van een leije dakje . maar toen het was geinstalleerd werkte het zeer traag ondanks de helpdesk bleef het traag . Na een update van windows 7 werkte het updaten wel ineens zeer snel . Op aanraden van de verkoper heb ik een beanplaat erbij gekocht Hierop staat de tom tom zeer vast en heb geen last van los vallen. Ook grote temperatuur veschillen blijft hij vast zitten Wel bij bevestigen de zuig nap nat maken.

Volvokeus 24-07-2014
Geschreven voor: TomTom Start 60 M Europe

Super apparaat, werkt fantastisch en duidelijk, en is in een minuut gebruikers klaar.
Nadeel: updaten, dat werkt ( bij mij) in iedergeval niet, ook na goed contact met tomtom helpdesk nog steeds niet, en heb de moed ook dan maar opgegeven.
Zou misschien nog aan mijn eigen PC kunnen liggen ???

Opawinkel 06-11-2014

Terug gaan naar volledige fabrieksinstelling heeft mij ge geholpen

ikke en ikke 06-12-2014

Heb ik ook gehad met mijn stRT 60 ook tom tom helpdesk kon het niet beter krijgen 12 seconden duurde soms 2 uur . Ook het uit zetten van mijn fire wall hielp weinig Doch vorige week Heeft mijn pc een update gekregen Windows 7 Hierna geen klachten en wordt hij wekelijks binnen 15 minuten geupdate.

borg1 07-03-2014
Geschreven voor: TomTom Start 60 M Europe

Een duidelijk en helder beeldscherm en makkelijk in te stellen. Gebruiksgemak heb ik een score 7 gegeven, omdat het grote scherm onhandig te bevestigen is tegen het raam. Verder jammer dat er geen instructie boekje in de doos is bijgesloten.

Anoniem 07-07-2014

Dat is inderdaad jammer, is wel te vinden via internet en als je die wil afdrukken ben je 106 bladzijden verder.
Maar dan heb je wel wat.

evtzand 30-10-2013
Geschreven voor: TomTom Start 60 M Europe

Heerlijk apparaat. Zeer goed afleesbaar en heel gebruiksvriendelijk in gebruik. Geluid zou wat harder mogen.Scherm reageert wat traag en vraagt om een duidelijk druk op een icoon. Montage met zuignap op raam gaat wat lastig, maar is zeer stevig. Nog nooit van het raam gevallen. Altijd een actuele kaart dank zij de Lifetime Map Update. Updaten met de computer gaat altijd goed al moet je soms geduldig zijn.(Mijn computer is altijd goed bijgehouden kwa OS en programma onderhoud). Elke dag updaten is mogelijk, echter 1x per week voldoet ook prima. Maak zelf gebruik van de TomTom TMC (Verkeers) ontvanger die ik erbij gekocht heb. Actuele verkeersinformatie voor je TomTom-navigatiesysteem. Werkt erg goed, en bied een keuze. De extra bijgekochte opbergtas voor deze tomtom heeft een goede pasvorm. Het apparaat voelt solide aan en ik denk dat ik jarenlang er mee voort kan.
In het algemeen : Aanrader !

ennagrubmeel 29-07-2013
Geschreven voor: TomTom Start 60 M Europe

Na m'n oude MIO 269+ met een kaart uit 2005 nu eindelijk een nieuw apparaat, de Start 60 dus aangeschaft. Volgens de consumentenbond zou het de beste keus zijn.
Om de haverklap, op momenten dat je het niet verwacht, valt de Start van z'n rondje op het dashbord. Levensgevaarlijk als ie tussen je voetpedalen ligt, terwijl je 130 rijdt. Qua bediening vind ik de keuzemogelijkheden niet altijd logisch, maar dat is misschien nog wennen. Onderweg regelmatig opgeschrikt door flitspaalsignalen die er er helemaal niet bleken te zijn. Ook de kaart liet regelmatig te wensen over. Al met al teleurstellend. Ik snap de beoordeling van de consumentenbond niet. Hij kan niet tippen aan de oude MIO.

James Steward 13-10-2013

Kan je alleen maar gelijk geven: mijn oude MIO C710 wint het op vele fronten van deze GPS. Het scherm van de TomTom Start 60M Free LTM is echter wel veel beter, het geluid niet.
Ook de snelheid en aanraakgevoeligheid van de oude MIO is achteraf beter dan de TomTom. Eigenlijk vreemd, van zo'n oud MIO exemplaar.

krijgh 29-07-2013
Geschreven voor: TomTom Start 60 M Europe

wat ik niet goed vind is de trage manier van verbinding maken met GPS en soms wel wegvallen van GPS. Ook het vastzetten op het raam van onze auto is een probleem het plaksysteem kan die schuinte niet aan.

hatse 28-02-2016

Heb ik ook ervaren in het eerste seizoen van gebruik.
Later kwam ik tot de ontdekking dat wanneer in de auto zowel radio/geluidsinstallatie aanstaat en ook de tomtom-start-60 deze regelmatig zijn GPS verliest. Rest niets anders dan de geluidsinstallatie uit te zetten. Jammer maar waar!

Diny 1955 07-08-2013

diny
dat mijn tomtom start 60 gps doet het dat vind ik wel jammer voor zo duur ding

dboxtel 29-07-2013
Geschreven voor: TomTom Start 60 M Europe

Het geluid mag van mij wel wat harder kunnen. Voor al als je met een raam op een kiertje rijdt en de radio aan hebt.
Beeld kwaliteit krijgt van mij een 6, omdat tijdens rijstrook informatie niet alle gegevens leesbaar zijn. Onder andere de flitsmelding en maximale snelheid. Voor de rest zeer tevreden over deze tomtom.

stekker333 29-07-2013
Geschreven voor: TomTom Start 60 M Europe

De tomtoms zijn niet door gewone pc gebruikers te installeren en door het oerwoud van schermpjes op de tomtom site wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Dit is nu het 3e type en weer hetzelfe probleem. Wederom navigatie systeem die bij aankoop al verouderd is waardoor het weggegooid geld is.
Ik raad iedereen af om TomTom apparatuur aan te schaffen.

klusser 11-10-2013

Eens, ook met de nieuwe TomTom Go 500 lukt het niet om een stabiele verbinding met de PC op te zetten. Soms wel, soms geen verbinding en voortdurend meldingen van niet geïnstalleerde stuurprogramma's en een unknown device in apparaat beheer. Reken bij TomTom dus niet op een simpel plug en play apparaat. Onbegrijpelijk dat TomTom dit niet beter voor elkaar heeft. De navigatie in de auto is prima, maar updaten op de PC geeft voortdurend ergernis, en storingen op je PC.

actnapel 29-07-2013
Geschreven voor: TomTom Start 60 M Europe

Gebruik is soms wat lastig als je een stap terug wilt gaan. Prima beeld, prima geluid. Geweldige hulp op onze trektocht langs de Oostzeekust in Duitsland.

dickveldink 25-07-2013
Geschreven voor: TomTom Start 60 M Europe

gebruiksgemak kan beter, moeilijke keuzes door allerlei omwegen en lastige toetsen. Ook lastig aan te brengen op de plaat op het dashboard, knop moet vooraan i.p.v. achterop!

Willem 6506 20-07-2013
Geschreven voor: TomTom Start 60 M Europe

De Tomtom 60 werkt perfect. Als je hem aan zet, dan heb je vrijwel direct GPS verbinding. Beeldkwaliteit is ook erg duidelijk. Ik vind alleen de geluidskwaliteit wat minder.

Toch ben ik tevreden.

elalbir 19-07-2013
Geschreven voor: TomTom Start 60 M Europe

TomTom intensief in Polen en de Oekraïne gebruikt. Aanwijzingen, ook in de Oek. zijn goed. Wat slecht was/is is de satelliet ontvangst. Mijn voorruit is iets getint. Bij bewolkt weer en/of regen viel, soms op cruciale momenten, de TomTom uit. Opgelost door hem op de zijruit te plaatsen. Maar dat komt de verkeersveiligheid niet ten goede. Er is m.i. geen mogelijkheid een externe antenne aan te sluiten omdat de voeding van 12 Volt in de enige aansluiting zit. Ook ging tijdens de reis de voedingsdraad kennelijk stuk want de TT werd niet meer opgeladen. Ander snoer er in en hij deed het weer. Maar is toch een slechte kwaliteit van TT!

gerardcoremans 18-07-2013
Geschreven voor: TomTom Start 60 M Europe

nog maar een paar keer gebruikt alleen hier in Nederland om hem uit te testen maar bevalt tot heden toe prima

0629486175 17-07-2013

Geachte heren .
Ik vind een tomtom van € 199,00 slecht met de mogelijkheden.Ik had voor die tijd een medion navigatie voor een prijs van €149,00 met veel meer mogelijkheden.Dus dit valt mij voor die prijs heel erg tegen.En er wordt mij verteld dat tomtom heel erg goed is,maar voor mij een tegenvaller.
vr groet Be Molema

avanstrien 17-07-2013
Geschreven voor: TomTom Start 60 M Europe

Erg tevreden over uw product. Alleen wanneer ik de statusbalk horizontaal zet kan ik niet meer de toegestane snelheid lezen. Wel in de verticale stand. Dus als u daar een oplossing voor heeft dan graag

wijnja1 16-07-2013
Geschreven voor: TomTom Start 60 M Europe

vrij duidelijk beeld geeft goed aan, en mooi groot, wel door de grote moeilijk te verbergen in de auto, verder prima

theodoesburg 16-07-2013
Geschreven voor: TomTom Start 60 M Europe

ik vind dat updaten je kan niet zien wat hij er op zet erg onduidelijk en veel handelingen
en ik vind dat je sommige dingen moet kopen zoals div stemmen er gewoon bij moet horen als service

Oscar Borggreve 16-07-2013
Geschreven voor: TomTom Start 60 M Europe

Na jaren tot volle tevredenheid gebruik gemaakt van de TomTom Go 710 werd het tijd voor een nieuw navigatie systeem. Vanuit de positieve ervaring weer voor TomTom gekozen, heb ik achteraf toch spijt van. De Start 60 valt mij zwaar tegen. Het gaat om 2 punten: TomTom Home werkt niet op de Start 60, hiervoor in de plaats is het web-based My TomTom gekomen. Dit werkt erg traag en heeft veel minder mogelijkheden, kortom een grote stap terug. Verder is de GPS veel slechter. Op vakantie naar Frankrijk hadden we de laatste 30 kilometer door bergachtig gebied geen satteliet verbinding meer. Dit is toch jammer als je op je navigatie vertrouwd. Op de terugreis overkwam ons hetzelfde in België (Luik). Gelukkig hadden we de Go 710 ook bij ons, et voila deze deed het wel! Al bij al is het niet helemaal wat ik ervan verwacht had, jammer.

ger mendel 15-07-2013
Geschreven voor: TomTom Start 60 M Europe

de TomTom 60 is betrouwbaar en prettig in gebruik. de routeplanning is nagenoeg foutloos.
verbetering is naar mijn mening mogelijk door een iets uitgebreider gebruiksfolder bij het product te leveren.

hanspronk 15-07-2013
Geschreven voor: TomTom Start 60 M Europe

Handig en praktisch. ik had alleen een vrachtauto TomTom moeten hebben. De TomTom reageert snel als er een wegafsluiting is zodat je ongestoord daar verder op aan kunt

hymerb574 15-07-2013
Geschreven voor: TomTom Start 60 M Europe

Ben zeer tevreden over de Start 60 .
Voortaan Life Updates gratis.
Wordt op de hoogte gehouden via Mij TOM-Tom.
ed
Mogelijkheden voor jezelf om het een en ander aan toe te voegen.
Mooi overzichtelijk groot scherm.
Dit is mijn tweede Tom-Tom

fgrinsven 15-07-2013
Geschreven voor: TomTom Start 60 M Europe

Geen gebruikerhandleiding, batterijindicatie werkt niet, bijgeleverde kabel was defect. Al met al een zeer slechte levering van het product wat verder wel goed werkt als je na lang zoeken op internet een handleiding vind!,,

gavw29 14-07-2013
Geschreven voor: TomTom Start 60 M Europe

Gewoon goed. Geluid / beeld / mogelijkheden / gebruiksgemak / vormgeving en duurzaamheid. Gewoon 'n goed product dus. Lekker doorgaan zo!

Johnno1001 14-07-2013
Geschreven voor: TomTom Start 60 M Europe

In gebruik erg goed vanwege het grote scherm. Met mijn dikke vingers kan ik onder het rijdend zonder fouten typen en ook zonder leesbril.
1 ste TomTom was een XXL, doet het nog steeds goed. (5 jaar)
en veel gebruikt.
De 2de TomTom was een opvolger daarvan, na 3 x gebruiken kon er geen sataliet meer gevonden worden. (vandaar een 6 voor duurzaamheid, even afwachten)
teruggegaan naar de leverancier maar die kon dit niet testen en volgens hem deed het apperaat het prima in de winkel.
Zeer slechte service.
heb het maar weer een tijdje met de XXL gedaan en daarna de start 60 gekocht.

mr. Beam 14-07-2013
Geschreven voor: TomTom Start 60 M Europe

Er zullen vast meer mogelijkheden opzitten dan het mager zesje van mij en ook het gebruiksgemak zou misschien wel hoger beoordeeld kunnen worden.
Maar ik mis een handig handleiding boekje voor onderweg en dan ben ik tot dikke frustratie van mezelf ontzettend aan het klooien met dat ding.
Jullie maken je er een beetje te gemakkelijk vanaf door het het ding te leveren zonder duidelijke handleiding.
Ik heb via mail al meerdere keren een berichtje gekregen dat er een kritieke update beschikbaar is voor mijn TomTom, maar dat gaat ook iedere keer mis en dan krijg ik een melding dat er geen kaarten meer beschikbaar zijn op het apparaat, kost me weer een avond om de zaak weer aan het draaien te krijgen.
Zal allemaal voor het grootste deel wel aan mij liggen, maar daar zou een goede handleiding een oplossing voor zijn.

Anoniem 15-07-2013

Als het bericht "Kritieke Update" al gedurende anderhalve maand staat vermeld ..... zet die er dan maar niet op..... want juist in die kritieke update zit een bug m.b.t de maximum snelheid aanduiding linksonder in het scherm.
En inderdaad "even" de handleiding uitprinten levert een boek op van 105 bladzijden..... Maar dan heb je ook wat.
Geen enkel puntje ontbreekt in de handleiding.